اتوماسیون, سایر, قفل, محصولات

سیستم اینترلاک ورود و خروج چیست؟

سیستم اینتر لاک ورود

برد اینترلاک و سیستم اینترلاک ورود و خروج ( Entry and exit interlock system ) به چه معنایی است؟

مهم ترین اطلاعات درباره سیستم اینترلاک ورود و خروج را بدانید

در گذشته بهترین سیستم های اینترلاک و برد اینترلاک صرفا در نیروگاه های برقی و سایر سیستم های مشابه مورد استفاده قرار می گرفت، سپس بعد از آن از این سیستم جهت طراحی تردد مسیر های منتهی به آزمایشگاه ها، داروسازی، اتاق تمیز و همانند آن ها نیز استفاده شد همچنین امروزه رشد، گسترش و بروز شدن خاص را به مرور زمان شاهد هستیم.

این سیستم با اجازه دادن یک بار ورود در هر زمان، بالاترین نوع امنیت را فراهم می کند. هنگام ورود و خروج ، باید هر بار از اعتبار خود مانند دسترسی بیومتریک یا کارت استفاده کنید. امنیت در بالاترین حد است زیرا قفل در هر یک بار، باز می شود. فروشگاه یونیکس پارت در این مقاله قصد دارد مهم ترین اطلاعات را به مخاطب دهد و آگاهی شما را درباره ی این موضوع بالا ببرد.

 

اینترلاک درب تردد توسط برد اینترلاک

هر درب یک ورود و یک خروج دارد که می تواند با سیستم کنترل تردد و یا کلید خروج تجهیز گردد این امر بسته به حساسیت مجموعه و درخواست کاربر تعیین می‌گردد در این محیط برای اینترلاک کردن دو درب به ازاء هر درب یک فرمان خروجی جهت قفل الکتریکی و ۳ فرمان ورودی جهت کلید فشاری، سنسور مغناطیسی‌ و سیستم کنترل تردد وجود دارد.

تمام اجزای سیستم، فرمان‌های خود را به سیستم اینترلاک ارسال می‌نمایند تا پس از تحلیل شرایط توسط سیستم اینترلاک، خروجی مناسب صادر گردد.

این ساده‌ترین مدل از یک سیستم اینترلاک Entry and exit interlock system می باشد که با توجه به نیاز کاربر قابل تعمیم است به عنوان مثال با یک نمایشگر یا چراغ‌های قرمز و سبز عبور مجاز و غیر مجاز نمایش داده شود یا با باز بودن درب، بیش از زمان تعیین شده آلارم سیستم فعال گردد و همچنین هر نوع درخواست دیگر ازجانب کاربر قابل پیاده سازی و  اجرا می‌ باشد.  

 

سیستم اینترلاک
interlock system

تعمیر و نگهداری

یک قفل حداقل شامل سیگنال‌ها است، اما معمولاً شامل وسایل اضافی مانند نقاط و قفل‌های Facing Point (US: سوئیچ‌ها) و خروج از ریل است و ممکن است شامل عبور از پل‌های متحرک باشد. 

کلیه کلید‌ها باید دارای اینترلاک interlock system صحیح باشند تا از عملکرد غیر مطلوب جلوگیری بعمل آید. اینترلاک کردن، عملیاتی متناسب با عملکرد و کلیدزنی در سیستم است و مجموعه‌ای از کلیدزنی‌های مناسب را انتخاب می‌نماید. در اینترلاک کردن تعمیر و نگهداری، تعدادی کلیدزنی برای امنیت تجهیزات و پرسنل فراهم می‌شود.


قفل  الکترومغناطیسی (برقی) شفتی یا بولتی 24v (کد محصول : UPB302) interlock system

اینترلاک های مدرن

اینترلاک های مدرن (آنهایی که از اواخر دهه ۱۹۸۰ نصب شده‌اند) عموماً حالت جامد دارند، جایی که شبکه‌های سیمی و رله‌هایی با منطق نرم‌افزاری، که روی سخت‌افزار، کنترل و با هدف خاص اجرا می‌شوند جایگزین می‌شوند. مدارهای سیمی سخت توانایی ایجاد تغییرات را در صورت نیاز با برنامه ریزی مجدد به جای سیم کشی مجدد بسیار تسهیل می کند.
در بسیاری از پیاده‌سازی‌ها، به‌عنوان سفت‌ افزار یا در ROM ذخیره می‌شود که نمی‌توان آن را به راحتی تغییر داد تا هم در برابر تغییرات نا امن مقاومت کند و هم الزامات تست ایمنی نظارتی را برآورده کند. با بهبود فناوری نمایش، دستگاه های فیزیکی سیمی سخت می توانند با واحدهای نمایشگر بصری (مانیتورهای رایانه) به روز شوند، که اجازه می دهد تغییرات در تجهیزات میدانی بدون هیچ گونه تغییر سخت افزاری به سیگنال دهنده نشان داده شود.

هم اکنون شما می توانید در تصویر زیر شماتیکی از شرایط محیط را ملاحظه فرمایید.

سیستم-اینترلاک و ورود و خروج

یونیکس پارت

مجموعه یونیکس پارت با استفاده از تجربیات و اطلاعات روز صنعت قفل و یراق هوشمند سعی درارائه بروز ترین محصولات را داشته است تا در کنار پیشبرد اهداف خود موجب پیشرفت سیستم های کنترلی و یراق آلات کشور به سمت سطح بین المللی گردد. تفکر اصلی این مجموعه ارائه کیفیت بالا، عرضه قیمت مناسب، کسب رضایت مشتری و نیز موفقیت در کسب و کار است و تنها انتظار ما همراهی و همیاری متقابل است.

یونیکس پارت در صنعت اتوماسیون و قفل و یراق ارائه دهنده بهترین برند های روز دنیا اعم از برند های آلمانی، ترک و اسپانیا و… استفاده می کند. شما می توانید برای تهیه سیستم های اینترلاک interlock system و برد اینترلاک کسب اطلاعات بیشتر از اینستاگرام ما دیدن فرمایید  همچنین برای خرید محصولات بیشتر به فروشگاه یونیکس پارت مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *